18 de febr. 2015

QUICHE D'ESPINACS I FORMATGE BLAU

ATENCIÓ, CANVI D'ADREÇA!
Consulta aquesta i moltes més receptes i agenda gastronòmica a: www.jordibeumala.cat 




En un d'aquells sopars tan molons que fem menys sovint del que ens agradaria, el mateix on vaig dur les mongetes pintades amb peus de porc i cansalada,  l'Oriol va aparèixer amb una quiche d'espinacs i formatge blau que va revolucionar l'àpat i ho vaig arxivar al temporal de plats pendents! 

Fa un parell de dies em van demanar que portes -alguna cosa per menjar pels 40 del Vitorí i com que l'encàrrec era poc concret em vaig llençar a la piscina variant l'ordre dels factors que, com veureu, en aquest cas sí que varia el "producte"

De quiche n'he fet forces i per aquí en trobareu una feta amb formatge de cabra, ceba... però en aquest cas, el formatge blau combinava a la perfecció i a més, vaig decidir no escaldar prèviament els espinacs, per provar!

El cas és que vaig posar tota la fullaraca d'espinacs frescos a la base de pasta de full i després vaig abocar per sobre la massa ben triturada feta a base de crema de llet, ous i formatge blau. Un cop abocat, vaig afegir el formatge emmental i vaig aprofitar per a posar-hi unes quantes nous que m'encanten...

El resultat una quiche gens tupida i molt esponjosa, on els espinacs agafen protagonisme degut a que no han estat prèviament bullits, escaldats ni passats per la paella.

Ah, i una de les coses més impactants de tot plegat...5' de preparació i 15 minuts de forn!

I pels que necessiteu més detall vaig fer servir: Una base de pasta de full rodona (la vaig comprar feta i fresca), 5 ous, un pot de crema de llet per cuinar, 100 gr de formatge blau, un bon grapat d'espinacs frescos (3/4 d'una bossa d'aquelles que venen trossejats i nets), un paquet de formatge ratllat emmental de 150gr i un grapat d'anous.

En primer lloc preescalfem el forn i mentrestant, posem la massa en un bol i aboquem els espinacs (a discreció fent una bona pila) després batem/triturem els ous, la crema de llet i el formatge blau, i ho aboquem a poc a poc per sobre de les fulles d'espinacs procurant que no regalimi per fora la pasta de full i escampant bé per sobre de totes les fulles (anirà regalimant fins el fons i potser pensareu que heu fet un desastre ja que tota la massa va desapareixent...és precisament això el que ha de passar perquè amb l'escalfor i el pes del formatge, les fulles acabaran baixant i quedaran ben preses...confieu sense por!) Després afegim tot el formatge ratllat removent un pèl les fulles per a a que no quedi tot a sobre i fem el mateix amb les anous. 

Per cert, mantenint la crema de llet, els ous i la pasta de full, la resta d'ingredients els podeu posar al gust i fer les mil i una combinacions a mode "quiche de recapte"

Vinga va...a triomfaaaaar!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)